Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Adıyaman Valiliği
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Adıyaman İl Özel İdaresi
T.C. Adıyaman İl Özel İdaresi
T.C. Adıyaman İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Stratejik Plan Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareleri İl Genel Meclisi İl Encümeni Etik Komisyonu Kamu Hizmet Standartları BİLGİ EDİNME
  • YATIRIMLAR
    Yatırım Listeleme Hizmet Envanteri
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları Komisyon Raporları İmar Planları Askı İlanları İhaleler Performans Programı Faaliyet Raporları Bütçe
  • İLETİŞİM
°C
18
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı
      • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Stratejik Plan
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • Hukuk Müşavirliği
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü
      • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
      • Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareleri
    • İl Genel Meclisi
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
    • İl Encümeni
    • Etik Komisyonu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • BİLGİ EDİNME
  • YATIRIMLAR
    • Yatırım Listeleme
    • Hizmet Envanteri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • Komisyon Raporları
    • İmar Planları Askı İlanları
    • İhaleler
    • Performans Programı
    • Faaliyet Raporları
    • Bütçe
  • İLETİŞİM

Nüfus Durumu

Demografik Göstergeler

 

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) hazırlamış olduğu 2012 yılı Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) sonuçlarına göre Adıyaman'ın nüfusu 595.261 kişidir. İlimizin il/ilçe ve belde/köy nüfus dağılımı verilmiştir.

Bu şekle göre ilimiz nüfusunun yaklaşık %60'lık bir bölümü il ve ilçe merkezlerinde yaşarken %40'lık bir kesimi is köy ve beldelerde yaşamaktadır.

Ayrıca, 2012 yılı il ve ilçelere göre nüfus dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir.

 

Bu tablodan yola çıkarak ilçelerin toplam nüfus dağılımları aşağıdaki gibidir. Buna göre Adıyaman Merkez ilçesi toplam nüfusun %45'ini barındırmaktadır. Ayrıca Samsat ve Tut ilçelerimiz yaklaşık %2'lik bir oranla en düşük nüfusa sahip ilçelerimizdir.

Ayrıca ilçelere bağlı köy ve beldeler gözardı edilip sadece ilçe merkezlerindeki nüfus dağılımına bakıldığında aşağıdaki

istatistik elde edilmektedir.Buna göre toplam nüfusun %45'ini barındıran Merkez ilçesi sadece il/ilçe merkezlerinde yaşayan nüfusun %60'ını barındırmaktır.


GÖÇ

Adıyaman'ın geçmişteki nüfus miktarı incelendiğinde 1955 yılında 13966 olan kent nüfusunun, 1955'i izleyen nüfus sayımı dönemlerinde artış gösterdiği anlaşılmaktadır. Ancak 1970 yılında %68.4 nüfus artış hızı ile en yüksek değerine yükselmiştir. 1980 yılında ise %39.8 değerle artış hızında eskiye göre gerileme gözlenmiştir. 1985, 1990, 1997 ve 2000 nüfus sayım sonuçlarına göre, nüfus artış hızının artığı görülmektedir. Bu artış 1985'te %59.45 e, 1990'da %66.78'e (100 045), 1997'de %112'e (nüfus 212 475'e), 2000'de %34 (nüfus 282.510) gibi yüksek bir değere ulaşmıştır.

Nüfus sayım sonuçları incelendiğinde merkeze bağlı kırsal nüfusun artış hızının Adıyaman nüfus artış hızından düşük olduğu görülür. Özellikle 1960 yılında kırsal nüfusun 1533 kişi azalması ile artış hızı % -6.63 gibi düşük değere inmiştir. Aynı devrede Adıyaman şehir nüfusu 2521 kişi artmıştır. Buna göre 1955-1960 dönemlerinde kırsal kesimden şehre ilk göç başlamıştır. Adıyaman şehir nüfusunun yavaş artması da Adıyaman'dan dışarıya başka illere göç olduğu izlenimini vermektedir. 1965 nüfus sayım döneminde kırsal kesim (-) değerden kurtulup 6064 kişinin artmasıyla %25 değerle en yüksek nüfus artış hızına kavuşmuştur. Adıyaman şehir ve kırsal nüfusunu 1990 yılı artış endeksleri incelendiğinde Adıyaman şehrinin endeks değerinin 716, Kırsal nüfusun endeks değerinin ise 161 olduğu görülür. Bu değerlerden çıkan sonuç, şehir nüfus artış hızının kırsal nüfus artışından oldukça yüksek olduğudur.

1997 ise şehir merkezinin 100.045'te 212.475'e yükselmesi ise Atatürk Barajı'na bağlıdır. Zira Güneydoğu Anadolu projesi nedeniyle Atatürk Barajı'nın yapımında Adıyaman il hudutları içinde Samsat ilçesi ile birlikte 12 köy ve 46 mezra tamamen sular altında kalmıştır. Bu projeden kısmen etkilenen köy sayısı ise 53 olup, 1990 genel nüfus sayımına göre 58 645 vatandaş, yaşamış olduğu köy ve mezraları terk etmek zorunda kalmıştır. Bu da iç göçün hızlanmasına yol açmıştır.

 

Kaynak: DSİ. 203. Şube Müdürlüğü Adıyaman

Sonuç olarak denilebilir ki 1955'ten 2000'ne gelinceye kadar şehir ve kırsal nüfus artış hızı düzenli bir seyir takip etmemiştir. İç ve dış göçlerin 1960 yılında ilk işaretini verdiğini söyleyebiliriz. İl bazında nüfus artış hızlarını ele aldığımızda şehirlerin nüfus artış hızının, kırsal alanın nüfus artış hızından devamlı yüksek olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu durum, kırsal alandan şehre devamlı göç olduğunu göstermektedir.

 

Bu tablodan da anlaşılacağı gibi son 4 yıllık süre zarfında gözle görülen bir dışa göç bulunmaktadır. 2011 yılında -10.066'lık bir net göç ile Adıyaman Türkiye geneli iller sıralamasında dışarı en çok göç veren 7. il olmuştur. Bunun en büyük sebebi bölgede yeterli istihdamın sağlanamamasından dolayı genç nüfusun farklı şehirlere göç etmesidir.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) hazırlamış olduğu 2012 yılı Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) sonuçlarına göre Adıyaman'ın nüfusu 595.261 kişidir. İlimizin il/ilçe ve belde/köy nüfus dağılımı verilmiştir.

Bu şekle göre ilimiz nüfusunun yaklaşık %60'lık bir bölümü il ve ilçe merkezlerinde yaşarken %40'lık bir kesimi is köy ve beldelerde yaşamaktadır.

Ayrıca, 2012 yılı il ve ilçelere göre nüfus dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir.

İlçelere göre il/ilçe merkezi ve belde/köy nüfusu - 2012

 

İlçe Adı

İl/İlçe merkezi

Belde/Köy

Toplam

Merkez

211.789

58.328

270.117

Besni

28.516

50.927

79.443

Çelikhan

8.213

6.992

15.205

Gerger

3.189

20.637

23.826

Gölbaşı

28.204

19.356

47.560

Kahta

64.441

52.937

117.378

Samsat

4.216

5.303

9.519

Sincik

4.179

15.610

19.789

Tut

3.848

7.246

11.094

Toplam

356.595

237.336

593.931

Bu tablodan yola çıkarak ilçelerin toplam nüfus dağılımları aşağıdaki gibidir. Buna göre Adıyaman Merkez ilçesi toplam nüfusun %45'ini barındırmaktadır. Ayrıca Samsat ve Tut ilçelerimiz yaklaşık %2'lik bir oranla en düşük nüfusa sahip ilçelerimizdir.

Ayrıca ilçelere bağlı köy ve beldeler gözardı edilip sadece ilçe merkezlerindeki nüfus dağılımına bakıldığında aşağıdaki istatistik elde edilmektedir.Buna göre toplam nüfusun %45'ini barındıran Merkez ilçesi sadece il/ilçe merkezlerinde yaşayan nüfusun %60'ını barındırmaktır.

 

GÖÇ

Adıyaman'ın geçmişteki nüfus miktarı incelendiğinde 1955 yılında 13966 olan kent nüfusunun, 1955'i izleyen nüfus sayımı dönemlerinde artış gösterdiği anlaşılmaktadır. Ancak 1970 yılında %68.4 nüfus artış hızı ile en yüksek değerine yükselmiştir. 1980 yılında ise %39.8 değerle artış hızında eskiye göre gerileme gözlenmiştir. 1985, 1990, 1997 ve 2000 nüfus sayım sonuçlarına göre, nüfus artış hızının artığı görülmektedir. Bu artış 1985'te %59.45 e, 1990'da %66.78'e (100 045), 1997'de %112'e (nüfus 212 475'e), 2000'de %34 (nüfus 282.510) gibi yüksek bir değere ulaşmıştır.

Nüfus sayım sonuçları incelendiğinde merkeze bağlı kırsal nüfusun artış hızının Adıyaman nüfus artış hızından düşük olduğu görülür. Özellikle 1960 yılında kırsal nüfusun 1533 kişi azalması ile artış hızı % -6.63 gibi düşük değere inmiştir. Aynı devrede Adıyaman şehir nüfusu 2521 kişi artmıştır. Buna göre 1955-1960 dönemlerinde kırsal kesimden şehre ilk göç başlamıştır. Adıyaman şehir nüfusunun yavaş artması da Adıyaman'dan dışarıya başka illere göç olduğu izlenimini vermektedir. 1965 nüfus sayım döneminde kırsal kesim (-) değerden kurtulup 6064 kişinin artmasıyla %25 değerle en yüksek nüfus artış hızına kavuşmuştur. Adıyaman şehir ve kırsal nüfusunu 1990 yılı artış endeksleri incelendiğinde Adıyaman şehrinin endeks değerinin 716, Kırsal nüfusun endeks değerinin ise 161 olduğu görülür. Bu değerlerden çıkan sonuç, şehir nüfus artış hızının kırsal nüfus artışından oldukça yüksek olduğudur.

1997 ise şehir merkezinin 100.045'te 212.475'e yükselmesi ise Atatürk Barajı'na bağlıdır. Zira Güneydoğu Anadolu projesi nedeniyle Atatürk Barajı'nın yapımında Adıyaman il hudutları içinde Samsat ilçesi ile birlikte 12 köy ve 46 mezra tamamen sular altında kalmıştır. Bu projeden kısmen etkilenen köy sayısı ise 53 olup, 1990 genel nüfus sayımına göre 58 645 vatandaş, yaşamış olduğu köy ve mezraları terk etmek zorunda kalmıştır. Bu da iç göçün hızlanmasına yol açmıştır.

Atatürk Baraj Gölünün altında kalan ilçe ve köylerin nüfus ve sayısı

İlçe Adı

Yerleşim Birimi Sayısı
(İlçe+Köy+Mezra)

Etkilenen Nüfus

Tamamen

Kısmen

Tamamen

Kısmen

Merkez

15

27

2031

17324

Samsat

15

12

5201

6008

Kahta

18

20

5360

12994

Gerger

5

19

 

9727

Toplam

53

78

12592

46053

Kaynak: DSİ. 203. Şube Müdürlüğü Adıyaman

Sonuç olarak denilebilir ki 1955'ten 2000'ne gelinceye kadar şehir ve kırsal nüfus artış hızı düzenli bir seyir takip etmemiştir. İç ve dış göçlerin 1960 yılında ilk işaretini verdiğini söyleyebiliriz. İl bazında nüfus artış hızlarını ele aldığımızda şehirlerin nüfus artış hızının, kırsal alanın nüfus artış hızından devamlı yüksek olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu durum, kırsal alandan şehre devamlı göç olduğunu göstermektedir.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) hazırlamış olduğu Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) sonuçlarına göre ise Adıyaman'daki son 4 yıllık süre zarfındaki göç durumu aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Dönem

ADNKS Nüfusu

Aldığı Göç

Verdiği Göç

Net Göç

Net Göç Hızı

2010-2011

593.931

13.873

23.939

-10.066

-16,81

2009-2010

590.935

14.150

20.135

-5.985

-10,08

2008-2009

588.475

12.091

18.295

-6.204

-10,49

2007-2008

585.067

12.155

20.971

-8.816

-14,96

Bu tablodan da anlaşılacağı gibi son 4 yıllık süre zarfında gözle görülen bir dışa göç bulunmaktadır. 2011 yılında -10.066'lık bir net göç ile Adıyaman Türkiye geneli iller sıralamasında dışarı en çok göç veren 7. il olmuştur. Bunun en büyük sebebi bölgede yeterli istihdamın sağlanamamasından dolayı genç nüfusun farklı şehirlere göç etmesidir.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
Alitaşı Mahallesi Atatürk Bulvarı 144/1
4162250485
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız